Hello, goodbye en tot binnenkort Thailand - Reisverslag uit Mandalay, Myanmar van Liesbeth en Andreas - WaarBenJij.nu Hello, goodbye en tot binnenkort Thailand - Reisverslag uit Mandalay, Myanmar van Liesbeth en Andreas - WaarBenJij.nu

Hello, goodbye en tot binnenkort Thailand

Door: liesenandreoptournee

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth en Andreas

29 Januari 2011 | Myanmar, Mandalay

Vooreerst onze excuses aan alle trouwe lezers van de blog. Het verslag van Thailand heeft inderdaad een beetje langer op zich laten wachten dan voorzien.
Na onze roadtrip door Thailand zijn we bijna onmiddelijk vertrokken richting Myanmar en snel internet is hier helaas een luxe die we nog niet hebben aangetroffen. Daarom kunnen we aan dit verslagje helaas ook geen foto’s toevoegen. De propere en minder propere Thailand foto's volgen dus nog!
We zullen ons in dit verslagje om deze reden dan ook beperken tot een verslag van our Thai days, het verslag van onze Burmese days mogen jullie ergens midden februari verwachten, wanneer we ons terug in internet en wifiland bevinden.

Aan de minder trouwe lezers, toch ook welkom geheten op onze blog.

Na een paar helse en verwonderde dagen in Bangkok mochten we het 2de bezoek van deze trip verwelkomen. De ouders van Liesbeth zouden ons vervoegen, of beter gezegd wij zouden hen vervoegen op een roadtrip die startte in Bangkok, een vervolg kende in de vorm van een bochtig intermezzo in het noorden van Thailand, om uiteindelijk te eindigen in 'ultimate relaxation' aan een heerlijk stukje strand.

Tijdende onze eerste eenzame ouderloze dagen in Bangkok hebben we een stuk van Thailand ontdekt dat we nadien gelukkig niet meer hebben moeten trotseren: alomtegenwoordige tattoo's op echt alle lichaamsdelen, dreadlocks en piercings, walgelijk veel ontbloot vlees, 'bucket cocktails', Thaise dametjes van plezier, en ook heel raar heel veel tuktukdrivers die ons wilden overhalen om een matchke ping pong met hen te spelen.

Dit verderfelijke stukje Bankok konden we gelukkig achter ons laten en na aankomst van de oudjes vonden we een veel veiliger onderdak in ons bescheiden Sheratonstulpje aan de Prao river. Vanaf toen ontdekten we een volledig nieuw land vol verassingen.
Tijdens de eerste dagen van ons samenzijn werd de toon voor de rest van trip meteen gezet: een ruime dagelijkse dosis aan tempels, marktjes en boottripjes alsook een voedingstempo dat zelfs de goed geoefende Belgische maagjes deed kreunen. Het eten was gewoon te lekker en te talrijk aanwezig om te weerstaan met als gevolg dat we na verloop van tijd gewoon de broek preventief lieten openstaan.
De tempels daarentegen moesten het na enkele dagen wel ontgelden. De 'very nice pagoda'-propaganda van de gidsen bleek gewoon te zwak om het gegrom van het gezelschap te weerstaan en dit resulteerde dan uiteindelijk toch in een iets vroegere drop off aan onze overheerlijke hotels en resorts.

Dit gaf ons de gelegenheid om ten volle gebruik te maken van de vele faciliteiten aldaar aanwezig: prachtige zwembaden, heerlijke cocktails, relaxing chairs, safe op de kamer en bij gelegenheid het spektakel van 2 bussen vol Russische bikinimodellen die ook net in hetzelfde hotel verbleven (de waarheid dient gezegd: ook veel ex-modellen die waarschijnlijk een minder succesvolle carriere achter de rug hebben).

Natuurlijk werd er naar Thaise traditie met een hoge regelmaat genoten van een groepsmassage. Afhankelijk van de knijpkracht van de masseuses waren de kreuntjes minder of harder.
Andere vrije momenten werden dan weer nuttig gevuld met privelessen aan de enige 'buitenlander' van het gezelschap. Geregeld kreeg hij de etnische minderheidstaal genaamd het 'Oosterzeels' aangeleerd. Op het einde van de roadtrip kon de buitenlander zich dan ook zonder enige schroom verstaanbaar maken aan deze minderheid.

Na de dagelijkse uurtjes van pure ontspanning waren we perfect opgeladen om alweer een weinig sober avondmaal te verorberen en te genieten van alweer een dans- en klanktspektakel afkomstig van verschillende volksstammen. Een ware ontdekking waren de vergezellende gezangen die toonregionen bevatten, die tot dan voor niemand van ons reeds bekend waren.

Hoe meer onze aircon minivan zich naar het Noorden begaf, hoe minder recht de wegen, hoe mooier de natuur , en helaas hoe vlotter de pilletjes touristil werden uitgedeeld aan iedereen. Het evenwichtsorgaan werd hier geregeld op de proef gesteld.

Van het hoge noorden blijven ons naast een cowboy-bedrijfsfeestje en leuke stadscentra toch vooral de schitterende hotels bij. Ontbijt met nutella, tientallen soorten brood en fruit, verse koffiekoeken en een tiramisu to die for in Chiang Rai, een onwaarschijnlijke terras met zicht op de rivier, 'the cocktail of the day' en een bad met prive-waterval en een flatscreen TV in Chiang Mai en een prachtige kamer met prive-tuin in Sukothai. Een mens zou dit leven snel gewend kunnen worden

De laatste dagen in elkaars gezelschap brachten we door in het Veranda Resort in de buurt van de badplaats Hua Hin (dient op Westvlaamse wijze te worden uitgesproken als HU-HA-HIN). Dit bleek zowat de ideale relaxplaats op deze planeet. Tussen de massages, zwempartijen, dutjes, en eetfestijnen door werd er veel gedamd en dit vaak op het scherpst van de snee. De koningin van het dammen werd uitendelijk 'the unbeatable Fientje'.

Na het relaxen kwam er dan toch het afscheid en het einde van een zeer gezellige 3 weken in Thailand. Voor ons voelde het afscheid een beetje alsof we opnieuw werden losgelaten vanonder onze veilige vleugeltjes.

Enkele memorabele momenten zullen we echter nooit vergeten:
Een onwaarschijnlijk oudejaarsfeestje op de rivier in Bangkok met op het menu de spicy duckimpression von der Johan gevolgd door volledig verstoorde traditional dancing. Dit alles werd overgoten met iets teveel witte wijn saus, tonnen vuurwerk en zalige covermuziek
De fietstocht op smalle gebetonneerde paden die dan nog eens op paaltjes stonden, niet eenvoudig voor een eerste januari...
De onverwachte overheerlijke Italiaanse keuken in Giorgio's, met een unbeatable giant ravioli met truffel
Tal van gezellige momentjes, rustige babbeltjes, buikkrampen van het vele eten maar ook van het lachen.

Bij deze toch nog een een dikke dank u aan de mama en papa om ons mee te nemen op deze overheerlijke roadtrip!

En aan alle andere bloglezertjes natuurlijk ook een dikke (vette) groet!

Andreas en Liesbeth

• 30 Januari 2011 - 07:29

@ns En Marc:

Als ik het zo lees komen jullie terug met obesitas. 'N dikke Andreas kan ik mij niet voorstellen. Gaan jullie nog terug naar Thailand, omdat er stond tot binnenkort Thailand? Jullie reisverslag is leuk om te lezen. We wachten alweer op de volgende. Geniet nog verder van jullie trip.

groetjes, Marc en @ns

• 30 Januari 2011 - 18:58

Caro:

Mmm onklopbare tiramisu?? Volgend afspraakje te Thaïland dames?

Ziet er allemaal schitterend uit daar Lies, enjoy!

• 31 Januari 2011 - 10:24

De Oudjes:

Genieten nog ten volle na bij dit leuke verslag en willen direct retourticket nemen !!!!!!!

Voor degenen die het nog niet mochten weten: ' t is een PRACHTKOPPEL zelfs in het buitenland !!!!!

"Onzen appel is weer al eens gescheld" en voor jullie nog maar een derde deel ervan..... Enjoy !

• 31 Januari 2011 - 12:34

Nele:

Bedankt voor de leuke wantjes! Speciaal uit China zeg! Nu heb ik warme pollekes op mijne fiets...
    Geniet er nog van, al lezende genieten wij mee... x

• 01 Februari 2011 - 09:31

Congolees Werkbeest:

En wij maar werken...

• 04 Februari 2011 - 09:07

Annelies Gies:

wauw! wat een leuk verslag, ben blij dat jullie zo genoten hebben (dat was de opdracht die ik gekregen had van jouw ouders)... Ik volg jullie blog nog verder, want de schrijfstijl is uitermate onderhoudend! veel plezier nog.

• 09 Februari 2011 - 11:36

Stefan @ LCM:

Hello Andreas en Liesbeth

Sorry voor de late reactie!
    Heb toch jullie reisverhalen er al wat op nagelezen! Fantastisch moet dat zijn!

Hier worden de middagtrainingen opnieuw wat opgedreven. Volgende maand eerste confrontatie met de concurrentie! ;o)

Veel reisplezier nog en groeten uit LCM!
    Stef

• 15 Februari 2011 - 20:11

Kurt & Danielle:

Even mooie landschappen en stralende gezichten af te lezen, schitterend!
    Enjoy en stay in touc.

• 21 Februari 2011 - 20:39

Hallo Liesbeth!

Ik ben Minke Wink, en een aantal dagen geleden vond ik werkelijk mijn DROOM vacature op internet.

Internationaal Ambassadeur bij de Postcode Loterij.

'Als Internationaal Ambassadeur reis je gedurende een half jaar de wereld rond en bezoek je verschillende goede doelen die de Nationale Postcode Loterij steunt.
    Je brengt via diverse media, waaronder een eigen weblog, verslag uit van je belevenissen en ervaringen bij de goede doelen.'

Ik heb me kandidaat gesteld voor deze vacature.

De vijf (teams van) kandidaten met de meeste stemmen uit het publiek gaan rechtstreeks door naar de eindronde!!

Ik heb dus heel hard zoveel mogelijk stemmen nodig!! Nog ruim 1500 om in de top 5 te komen!

Ik wil je vragen om op mij te stemmen via deze link: www.internationaalambassadeur.nl/MinkeWink
    (klik op stem, vul je emailadres in en bevestig via je mail)

Ik waardeer het echt enorm en zou het echt geweldig vinden als je dit voor me wilt doen! Alvast ontzettend bedankt voor je moeite!

En door op me te stemmen maak je ook nog eens kans op een reis naar BALI =D

Groetjes Minke

• 23 Februari 2011 - 12:31

Sigried:

hoi Andreas,

heb je naam in de krant gelezen. brokken gemaakt ;-)
    blijkbaar alles ok, alleen spullen kwijt? in alle geval, goeie moed...

gr

• 26 Februari 2011 - 19:08

Nico De Neef:

Hey Andreas,

blij te lezen dat jullie ongedeerd zijn!

jammer van jullie spullen, maar relativeren lukt waarschijnlijk iets makkelijker in dergelijke omstandigheden.

Maak er het beste van ! !

gr